The Sunday Currently 02 | Staycation

aruga staycation

Yep, we’re checked-in tonight here in Aruga. 😊 It’s the first hotel venture of my favorite company (the company where I work at lol) – Rockwell. 👌 And here goes my TSC Volume 2. 😄

***

C U R R E N T L Y 

Reading
Sadly, nothing. 😫 Remember the last book I said I was reading? Yep, I wasn’t able to continue that. But hopefulllllllly, really with fingers crossed, I will be able to go back to reading again! 😄

Writing
The Sunday Currently Vol. 2 👌 Gosh, its already February and I am just in Volume 2. That’s not a healthy sign in blogging. 🙈 But promise, I will try to write more in the next coming days. I have set writing plans so it will be easier for me to post stuff here until I finally get the hang of it.

Listening
To dialogues in Antman movie. My sister and brother is watching here in the sala while I’m doing this entry. 😁

Thinking
About tomorrow, my cousin’s big day! 💚 It’s actually the main reason why we are checked-in tonight. We will be attending my cousin’s wedding somewhere in Quezon City and it will be a lot easier for the whole family to come from here in Makati. 😊

Smelling
That liempo with a yummy timpla of sauce. I think its Clare Ole’s Hickory sauce. It was our dinner, and the smell is still around the place. Its yummy actually, I recommend it.

Wishing
That I could sleep more than 6 hours tonight. But nah, that’s impossible cos its already 1030pm and I have to get up by 5am. And I’ll probably fall asleep by 12am. 🙈

Hoping
That we will be granted a late check-out tomorrow! Aruga, please? 😹 I hope the check-ins tomorrow for our unit type’s not that many so we can be allowed to stay longer. (Wedding is at 4PM btw, and we don’t know where we’ll be hanging out if we checked out by 12NN.)👽

Wearing
Black round-neck Uniqlo shirt and blue Uniqlo jeggings 👯 AND yes, I like Uniqlo very much. They’re clothes are very comfy!

Loving
ARUGA! Its not because I work in the same company. The place is really wonderful! Its spacious plus the furniture, beds and even the kitchen stuff are great. We’ll definitely be back. And I strongly recommend this hotel/serviced apartment to everyone. Visit their site at: http://www.arugabyrockwell.com/

Wanting
To sleep longer. But well, because we’re attending a wedding tomorrow and the call time for hair & make up is as early as 8AM, I don’t think I will have a long sleep. 🙊 Good thing I’m on leave on Tuesday. 😄

Needing
GYM! Skipped gym this week because I was too busy at work. I had to take on associate workload to cover for my subordinate while she’s on indefinite leave. So busy at work really, and very tiring! But kaya ko to. #Labanlang 💪

Feeling
Excited for my look tomorrow! 😍 I’m having my SMG come over here at the hotel to do my sister’s make up and since I also want to look good tomorrow (plus photo-opportunity sesh lol), I will also have my make up done + my mom’s. 😜 Btw, if you are looking for HMUA, I recommend her! Check out her page: Make Up by Sofia Day

***

Noticed that I promoted a lot in this post, lol. Anyway, gotta go now and have my beauty sleep. (Wow akala mo wedding ko eh, noh?) HAHAHA!

Anyway, good night imaginary reader lol. ⚓

Advertisements

The Sunday Currently 01 | So Let’s Begin

So, hello. Let’s do introduction next time and jump now to my first entry for The Sunday Currently. (You’ll know why eventually)

***

C U R R E N T L Y 

Reading
The Spirit-Controlled Woman by Beverly La Haye (and the chats of my ypckada on our FB messenger group lol)

Writing
The Sunday Currently Vol. 1 — Finally! I have been thinking about writing again but couldn’t find the right avenue to do so. I wanted to go back to blogging again and have been thinking about a lot of plans with my yet imaginary blog site but I realized that the more I think about it, the more I won’t be able to do it… So yep, I just started with The Sunday Currently to warm up the rusted writer in me.

Listening
“But I know you lie. Cause your lips are moving. Baby don’t you know I’m done.” This little girl is singing that song as she auditions for American Idol (season I-cannot-remember) and yep, she got in. Good for you young lady!

Thinking
About tomorrow. First day of work…. Again. 😐 Whew, the toughest day of the week lol 😂 And actually cause I still have a report that I have not even started. For the boss. (So help me, God.) 😫

Smelling
I don’t know, actually. I cannot smell anything. Sleep, maybe? I smell sleep… 💤 💤 💤

Wishing
That I could sleep more than 6 hours tonight. But nah, that’s impossible cos its already 1030pm and I have to get up by 5am. And I’ll probably fall asleep by 12am. 🙈

Hoping
For a great day tomorrow! Looking forward actually to gym. I enrolled myself to a one-year gym membership because I wanted an outlet for stress and a lot of my friends are getting married and I need to lose weight. (But honestly, losing weight is just second, I really need a stress-reliever.) 👊

Wearing
A cropped white shirt for a comfy sando effect and boxer shorts. So ready to sleep after this! 😸

Loving
This first wordpress entry, actually. 💙 I have stopped writing for a long time (details you will know probably on my next entries but for now I have to finish this one haha) and I am actually enjoying typing whatever words that comes to my mind. 👯

Wanting
A NEW LAPTOP! Lord, please. Help me find the perfect laptop with the right price. I have been looking around already for options and have been asking my techie friends for opinion (well since last year) but since I am very particular with spending my own money, I needed time and affirmation on what kind of lappy to buy lol. (Akala mo love eh noh? Hirap na hirap magdecide HAHAHA!)

Needing
A new closet. Kelangan ko na pasira yung current cabinet ko cos its that kind na nakakabit sa room itself and it has been there for years….. So I have to buy something detached to my room so I can rearrange my stuff. Hope I can find time to do all that this January or at least early February. #Grownupproblems 👀

Feeling
Happy! Cos I just finished my first blog entry! 💪 Well, what’s an idea without actually doing it right? And I have been planning to go back to blogging since October last year. 🙊 So yep, 2016 — I think we’re off to a great start!

***

Tbh, I don’t know who will read this or if I will share this site to anyone but I promise to do introduction on my next entry. This is how I badly need stress-relievers in my life right now — writing and gym for 2016 ya’ll. 👌 I think I need them for therapy? So I could sleep waaaaaaaaaaaay earlier (plus I feel like I’m wasting precious times whenever I’m online for hours just scrolling through my Twitter, IG and FB. Social media can really be a lot of waste, you know?)

So yep, finishing my first entry. Glad I was able to! See you on my next entry, you imaginary reader lol. ⚓